Hetzelfde nieuws beter gebracht

Digitale strategie en rebranding voor een van de grootste nieuwssites van Nederland
Concept: Merkstrategie, Social strategie
Design: Graphic design, Branding, UI & UX design
Content: Animatie & Film

In 2016 positioneerde NU.nl zich als ‘de nieuwsautoriteit van alles wat je moet en wilt weten’. Maar hoe vertaal je die gedachte door naar social media zodat NU.nl ook buiten de eigen website overal herkenbaar is? Dat was de vraag die een van de grootste nieuwssites van Nederland bij ons neerlegde.





Het antwoord was een rebranding die door middel van minimale stijlelementen het nieuws niet claimt maar structureert. Al het nieuws onder één klik. Met een uitgebreide brandguide en handige templates heeft NU.nl de middelen om de nieuwe branding consequent door te voeren. Hierdoor is het nieuws voor zowel de huidige site als nieuwe online platforms gebruiksvriendelijk en herkenbaar gemaakt.







Zo heeft NU.nl niet alleen de mogelijkheid om snel actuele nieuwsitems te ontwikkelen voor ruim 7 miljoen unieke bezoekers per maand, ze hebben hiermee ook de standaard gezet voor de wijze waarop nieuwsitems gepresenteerd worden op andere online platforms als Facebook en Instagram.


Meer weten:
Credits:
Logo animatie: Jakob Roques
Video animatie: Bas Wijers