Overal de beste concert herinnering

Merkstrategie en design van hét platform voor de echte muziekliefhebber.
Concept: Merkstrategie, Digitalestrategie, Social strategie
Design: Branding, UI & UX design, Front-end
Content: Fotografie, Animatie & Film

Als je vroeger naar een concert of festival ging, bewaarde je je kaartje of bandje als herinnering. Thuis op het prikbord of in een la. Hoe houd je, nu fysieke concertkaartjes vrijwel zijn verdwenen, die herinneringen levendig?
Als actief onderdeel van team Gigit, werkten wij mee aan een toegankelijke app waarmee je al je concerten en festivalherinneringen op één plek kunt bewaren. Een app voor en door muziekliefhebbers, met de ambitie om uit te groeien tot een wereldwijd platform voor livemuziek met miljoenen gebruikers.
Voor ons was er maar één mogelijk uitgangspunt: de app moet het gevoel van een live concert geven. In uitstraling en gebruiksgemak. Ten grondslag lag daarom een sterke en herkenbare branding, die genre-overschrijdend is en waarin concertbeleving centraal staat.






De huisstijlkleuren zijn gebaseerd op de lichten tijdens liveshows. Zo matcht de gebruikerscontent altijd goed met de branding.

Hoewel Gigit zich in een niche bevindt, was het onze missie om het design zo toegankelijk mogelijk te maken voor een brede doelgroep.

Your Live Music App
De gebruiker stond voorop in alle keuzes voor de look, feel & flow van de app. Dit alles heeft geleid tot een eigenzinnige app die iedere gebruiker de mogelijkheid geeft om concerten te beoordelen, unieke content te ontvangen en met gelijkgestemden te verbinden.




Diverse offline en online campagnes en samenwerking met de muziekindustrie, maakt Gigit onmisbaar voor de concert- en festivalganger





Sinds de release heeft Gigit al meer dan 5000 gebruikers en ruim 140.000 concerten in de database.


Meer weten:
Credits
UX Finish: Exitable
Development: Ketjapp
Illustraties: Joost Stokhof