+ 31 (0)6 19 47 24 80
Contact

Merkstrategie en design van hét platform voor de echte muziekliefhebber.

Wat we hebben gedaan

Concept: Merkstrategie, Digitalestrategie, Social strategie

Design: Branding, UI & UX design, Front-end

Content: Fotografie, Animatie & Film

Gigit-App-screens-hand
The Challenge

Als je vroeger naar een concert of festival ging, bewaarde je je kaartje of bandje als herinnering. Thuis op het prikbord of in een la. Hoe houd je, nu fysieke concertkaartjes vrijwel zijn verdwenen, die herinneringen levendig? 

Als actief onderdeel van team Gigit, werkten wij mee aan een toegankelijke app waarmee je al je concerten en festivalherinneringen op één plek kunt bewaren. Een app voor en door muziekliefhebbers, met de ambitie om uit te groeien tot een wereldwijd platform voor livemuziek met miljoenen gebruikers.

The Solution

Voor ons was er maar één mogelijk uitgangspunt: de app moet het gevoel van een live concert geven. In uitstraling en gebruiksgemak. Ten grondslag lag daarom een sterke en herkenbare branding, die genre-overschrijdend is en waarin concertbeleving centraal staat.

01 Gigit Payoff copy-100
Gigit Logo@2x
01 Gigit Payoff@2x
Gigit icons@2x
Gigit-Imagecard-Right
Gigit-Imagery

De huisstijlkleuren zijn gebaseerd op de lichten tijdens liveshows. Zo matcht de gebruikerscontent altijd goed met de branding.

Gigit-Brandguide

Hoewel Gigit zich in een niche bevindt, was het onze missie om het design zo toegankelijk mogelijk te maken voor een brede doelgroep.

Your Live Music App

De gebruiker stond voorop in alle keuzes voor de look, feel & flow van de app. Dit alles heeft geleid tot een eigenzinnige app die iedere gebruiker de mogelijkheid geeft om concerten te beoordelen, unieke content te ontvangen en met gelijkgestemden te verbinden.

Gigit-Screens-flowinapp
Recent-Gigs-screen
Recent-Livelife-screen
Recent-Memories-screen

Diverse offline en online campagnes en samenwerking met de muziekindustrie, maakt Gigit onmisbaar voor de concert- en festivalganger

Gigit-Socials-memorie
Gigit-sweater-Jooststokhof
Gigit-shirt-Jooststokhof
Gigit-Maikel-Shirt
Gigit-poster-Festival@2x

Sinds de release heeft Gigit al meer dan 5000 gebruikers en ruim 140.000 concerten in de database.

Jannis van den Heuvel

Project Lead Gigit

“Moan speelt een essentiële rol in de branding en ontwikkeling van Gigit. Ze hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de conceptualisatie van het merk en de ontwikkeling van het design. Ze zijn altijd bereid te sparren over kansen en kunnen ook nog eens goed bier drinken.”

Gigit-illustrations-100

Meer weten:

Credits

UX Finish: Exitable
Development: Ketjapp
Illustraties: Joost Stokhof