Ontdek de wereld van nijntje en haar vriendjes

Landelijke campagne voor hét familiemuseum over ‘s werelds bekendste konijntje
Concept: Merkstrategie, Campagnestrategie
Design: Graphic Design, Branding, Art Direction
Content: Tekst & Copy, Fotografie, Animatie en film

foto: Jelle Draper
Na anderhalf jaar verbouwing heeft het nijntje museum de deuren weer geopend. Dé plek waar peuters en kleuters samen met hun (groot)ouders en verzorgers hun wereld kunnen ontdekken, terwijl ze spelen met nijntje en haar vriendjes.
Het museum is nu maar liefst twee keer zo groot, met zalen vol leuke nijntje-activiteiten, en het is nog toegankelijker geworden voor alle kinderen. Reden genoeg om, samen met Buro Dertig, groots uit te pakken met een feestelijke en landelijke campagne, geheel in de stijl van ‘s werelds bekendste konijn.

Het vernieuwde museum richt zich volledig op spelenderwijs leren, lezen en bewegen. Deze drie pijlers vormden het uitgangspunt voor ons campagnebeeld, een vrolijke optocht van verschillende kinderen en volwassenen die samen met nijntje en haar vriendjes richting het museum lopen.
Met een landelijke abri-, poster- en animatiecampagne, een gerichte social campagne naar (groot)ouders en verzorgers met kinderen, een vrolijke radiocommercial in de regio Utrecht, en een reizende nijntje-bus die door het hele land rijdt, hebben we nog meer mensen betrokken bij dit feestelijke gebeuren.








Samen spelen, samen leren
Andersom wilden we het nijntje museum naar de mensen toe brengen. Kinderen van bso’s, basisscholen, azc’s en bibliotheken in Utrecht bundelden hun creativiteit om een nijntje-slinger van maar liefst 150 meter te maken. Deze slinger werd vervolgens door de gehele straat van het museum opgehangen.




De vrolijke campagnestijl kwam mooi tot leven tijdens de feestelijke opening van het museum op 21 juni, nijntje’s verjaardag.







Dankzij een afgewogen online en offline campagne was het Nijntje museum zichtbaar op talloze locaties, zowel voorafgaand aan als tijdens de opening. In de weken na de opening waren de kaartjes voor het museum iedere dag uitverkocht, ondanks het museum nu maar liefst twee keer zo groot is.


Meer weten
Credits
Illustraties: Dick Bruna
Copyright: Mercis bv, 1953 – 2023
Creatief partner: Buro Dertig
Fotografie: Michiel Spijkers
Animaties: Mr. Beam
HMU & Styling: Lisanne den Ouden
Beeldbewerking: Jorma Muijtjens
Licht: Steven de Kok
Beelden opening en museum: Jelle Draper