+ 31 (0)6 19 47 24 80
Contact

Branding en een jaarlijkse campagne voor hét literatuurfestival van Nederland.

Wat we hebben gedaan

Concept: Merkstrategie, Campagnestrategie

Design: Branding, Graphic Design,

Content: Fotografie, Animatie

ILFU-TiVre08
The Challenge

Het International Literature Festival Utrecht (ILFU) dompelt mensen ieder jaar volledig onder in de wonderlijke wereld van literatuur.

Het programma staat als een huis, maar de zichtbaarheid naar de buitenwereld ontbrak. Reden om ons te vragen voor een nieuwe identiteit en een passende jaarlijkse campagne, want literatuur draait om inhoud. Maar wat is inhoud zonder publiek?

ILFU-Crew-Badges@2x-100
ILFU-Social-vhw
Vlaggen-TiVre
Booktall-Odaantje-100
Bookclub-Whitehead
Booktalk-LouisTheroux
Louistheroux-booktalk
Our Solution

We kwamen we er al snel achter dat ILFU en literatuur niet in één hokje te vangen zijn. Daarom ontwikkelden we een dynamisch identiteit die deze veelzijdigheid laat zien. Één met een krachtig logo als duidelijk ijkpunt, maar waarin de L van literatuur op verschillende manieren toegepast kon worden in de uitingen. Het resultaat is een sterk merk, dat niet alleen inhoudelijk, maar ook communicatief het juiste verhaal vertelt.

ILFU-2018
ILFU-2020
ILFU-2021

Elke editie focust het festival zich op een andere belangrijk en hedendaags thema. Deze komen mooi terug in de jaarlijkse campagnebeelden, waarbij de L van literatuur altijd de hoofdrol pakt.

ILFU-City-Live-Utrecht

Passend bij de thematiek van de 2021 editie, spiegelt de L van Literatuur de omgeving om een nieuw perspectief te bieden.

ILFU-Banier-gast-1
ILFU-2021-stickers
2021-bannier
Programmaboekje
WeNeedStories_Poster
ILFU-Shortstorydispenser

In 2020 stond het belang van verhalen voorop. Via de Short Story Dispenser konden bezoekers hun eigen verhaal ‘trekken’ en meenemen.

ILFU-schermen-2020
ILFU-2018_poster-stad

De benoeming tot ‘UNESCO City of Literature’ kwam in 2018 nadrukkelijk naar voren in de campagne.

Podiumaankleding-2018
ILFU-TiVre13-TSHIRT-ILFU
ILFU-2018-Object

Met jaarlijks meer dan 25 evenementen, 150 schrijvers en ruim 21.000 bezoekers is ILFU de afgelopen jaren uitgegroeid tot het grootste literatuurfestival van Nederland.

ILFU-eindbeeld-Letters

Meer weten:

Credits

3D artwork ’20: Bas Wijers
3D Artwork ’21: Fuelled
Campagnefoto ’21: Tom Philip Janssen
Festivalfotografie: Micheal Kooren, Anna van Kooij, Jelmer de Haas, Maarten Mooijman