Uit de auto, op de fiets, de regio in

Een actiegerichte publiekscampagne om bewuster te reizen
Concept: Merkstrategie, Campagnestrategie, Social strategie
Design: Graphic Design, Branding, Front-End development
Content: Tekst & Copy, Fotografie, Animatie & Film, illustratie

Utrecht is al jaren dé fietsprovincie van Nederland. Maar het aantal inwoners en bezoekers van onze regio groeit de komende jaren sterk.
Om Utrecht bereikbaar, groen en gezond te houden wilde de provincie haar inwoners stimuleren meer gebruik te maken van duurzame mobiliteit. Daarmee sloten ze aan bij de Europese Week van de Mobiliteit, waarbij in heel Europa duurzame mobiliteit op de kaart wordt gezet.
Met een frisse, activerende campagne lieten we, samen met Buro Dertig, zien dat ‘mobiliteit’ niet iets abstracts is, maar iets van iedereen. Of je nu een keer naar werk fietst, een auto deelt of een rondje extra wandelt.
We ontwikkelden een dynamische campagne- branding en plan, waarmee de vele initiatieven die Utrecht rijk is op het gebied van mobiliteit, verbonden werden. Een week lang anders, duurzaam, groen en gezond op toer.






Fotografie, illustraties en activerende copy. Zo is de huisstijl, net als de regio, altijd in beweging.

Off- en online zichtbaarheid
Van pay-off tot puzzelroute, van social post tot skate-workshop en van abri’s tot een heuse auto-vrije-zaterdag.
Een wel overwogen mix van middelen, tal van activiteiten, events en de inzet van ambassadeurs daagde de Utrechter uit om op de groene toer te gaan.









De hele provincie kleurde een week lang groen. De Utrechters kwamen in beweging en gaven indirect een stukje leefbaarheid terug aan zichzelf en aan iedereen in de regio.


Meer weten:
Credits:
Creatief partner: Buro Dertig
Campagne fotografie: Juri Hiensh