+ 31 (0)6 19 47 24 80
Contact

Zichtbaarheid geven aan een nieuwe stimulans in de Utrechtse popmuziek

Wat hebben we gedaan

Concept: Merkstrategie, Social strategie

Design: Branding, Graphic design

Content: Tekst & copy, Animatie & Film

Kypski-CommKoningProvUtrecht-Up-Next-Foto-Rogier-Boogaard

foto: Rogier Boogaard

The Challenge

Het Prins Bernhard Cultuurfonds is trots op de Utrechtse popmuziek en de bijdrage die de artiesten leveren op (inter)nationaal niveau. Om de muziekscene te laten doorgroeien, lanceerde het fonds in 2020 een nieuw popstipendium, UP:Next.

Muzikanten uit provincie Utrecht kunnen jaarlijks een vernieuwend muzikaal plan indienen om hun carrière duurzaam te professionaliseren. Het is voor het eerst dat het fonds deze specifieke doelgroep aanspreekt. Hoe bereik je hen en prikkel je hen een plan in te dienen?

UP-next-icon-1-1
UP-next-icon-2-1
UP-next-icon-3-1
Upnext-poster-muur
The Solution

Door samen met Buro Dertig direct bij de start van het stipendium betrokken te zijn, konden we een sterke naam, branding en communicatieplan ontwikkelen. Dankzij een persoonlijke benadering, zoals betrokken social media kanalen en de inzet van bekende ambassadeurs en juryleden, was de UP:Next campagne goed zichtbaar in de Utrechtse muziekscene.

UPNext-social-story
UPNext-Instagram-Design-Ilana-Ekko
UPNext-Instagram-Design-Dirk-Cultuurfonds
UPNext-Instagram-Design-Marc-3voor12

De jaarlijkse videoportretten van de shortlist artiesten, geeft hun idee een podium, maar toont ook de veelzijdigheid van de Utrechtse popmuziek.

Moonmoonmoon-videostill
Myrthe-videostill

Inmiddels zijn, na twee edities, meer dan 80 muzikale plannen ingediend en heeft UP:Next zich gevestigd als dé stimulans in de Utrechtse muzieksector.

Myrte Voormolen

Prins Bernhard Cultuurfonds Utrecht

“Als je een nieuw initiatief als UP:Next lanceert, is dat best spannend. Moan creëerde voor ons een fris en herkenbare identiteit, waardoor we onze doelgroep aanspreken.”

Roswita Warmerdam

Roswita Producties

“Moan heeft ons geholpen om in een inspirerende brainstorm de vraag nog meer te duiden om een goede identiteit te geven aan het idee.”

Jelmer Lok

Provincie Utrecht

“Dankzij de scherpe inzet en de persoonlijke aandacht is UP:Next een groot succes geworden.”

swipe

Meer weten:

Credits:

Inititief: Prins Bernhard Cultuurfonds Utrecht
Productie: Roswita Producties
Creatief partner: Buro Dertig
Film & edit: Jonathan Sipkema