Méér dan een popprijs

Zichtbaarheid geven aan een nieuwe stimulans in de Utrechtse popmuziek
Concept: Merkstrategie, Social strategie
Design: Branding, Graphic design
Content: Tekst & copy, Animatie & Film

foto: Rogier Boogaard
Het Prins Bernhard Cultuurfonds is trots op de Utrechtse popmuziek en de bijdrage die de artiesten leveren op (inter)nationaal niveau. Om de muziekscene te laten doorgroeien, lanceerde het fonds in 2020 een nieuw popstipendium, UP:Next.
Muzikanten uit provincie Utrecht kunnen jaarlijks een vernieuwend muzikaal plan indienen om hun carrière duurzaam te professionaliseren. Het is voor het eerst dat het fonds deze specifieke doelgroep aanspreekt. Hoe bereik je hen en prikkel je hen een plan in te dienen?




Door samen met Buro Dertig direct bij de start van het stipendium betrokken te zijn, konden we een sterke naam, branding en communicatieplan ontwikkelen. Dankzij een persoonlijke benadering, zoals betrokken social media kanalen en de inzet van bekende ambassadeurs en juryleden, was de UP:Next campagne goed zichtbaar in de Utrechtse muziekscene.




De jaarlijkse videoportretten van de shortlist artiesten, geeft hun idee een podium, maar toont ook de veelzijdigheid van de Utrechtse popmuziek.


Inmiddels zijn, na twee edities, meer dan 80 muzikale plannen ingediend en heeft UP:Next zich gevestigd als dé stimulans in de Utrechtse muzieksector.

Meer weten:
Credits:
Inititief: Prins Bernhard Cultuurfonds Utrecht
Productie: Roswita Producties
Creatief partner: Buro Dertig
Film & edit: Jonathan Sipkema